Український стартап 3D UTU створив перший в Україні будинок на 3D-принтері для сім'ї загиблого захисника з Ірпеня під Києвом. Про це 19 липня у Telegram проінформував віцепрем'єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки і технологій – міністр цифрової трансформації Михайло Федоров. За його словами, російські окупанти знищили будинок сім'ї Ярослава Березова під час окупації Ірпеня у 2022 році, а сам військовий загинув у боях за Бахмут у Донецькій області того самого року. "Нове житло для сім'ї захисника побудували за допомогою 3D-принтера від українського стартапу 3D UTU, – написав Федоров. – Будинок площею 130 м² звели всього за 58 мотогодин, а це приблизно дві доби роботи принтера. Учора дружина й діти безкоштовно отримали ключі від помешкання". Як зазначив віцепрем'єр, таке будівництво – це "не лише про швидкість та економічність". "Ця технологія також дає можливість зводити енергоефективні та більш екологічні будинки. Це робить її ще

Happy Birthday Tetris!

6 червня програма «Тетріс» святкує свій  день народження!

Незважаючи на «поважний вік», ця комп'ютерна гра все ще вважається однією з найкращих головоломок у світі. Вона має понад 170 мільйонів копій на всіляких ігрових та комп'ютерних платформах, а кількість платних завантажень гри для мобільних телефонів перевищила 425 мільйонів

Тетрис

Програма була написана в 1984 році радянським програмістом Олексієм Пажитновим. На це його надихнула  класична головоломка "Пентаміно", в якій потрібно було скласти з фігурок з п'яти квадратів  в прямокутник. Він вирішив зробити електронну версію "Пентаміно". Виявилося, що комп'ютер "Електроніка-60", для якого Олексій і писав цю програму, не справлявся з обробкою даних. Тоді автор модифікував головоломку і на світ народився«Тетріс».

Первый вариант игры Тетрис

За словами Пажитнова, популярність «Тетріса» полягає у кількості використовуваних фігур – їх всього сім. «Сім – це розмір оперативної пам'яті людини. Це те, що вона може легко запам'ятати. Семизначний телефон ви можете запам'ятати, а ось восьмизначний вже складніше. Група із семи осіб – максимальна група людей, яка може обійтися без начальника. Вісім, як би вони не ладнали, скоординуватись не зможуть» - каже автор.

Ну а далі розпочалася майже детективна історія, бо перші комерційні версії «Тетріса» з'явились у США. Про авторські права ніхто в автора й не питав. Просто імпортер програмного забезпечення з Угорщини Роберт Стейн продав "народну радянську гру" британській компанії Mirrorsoft. Але, як Ви знаєте, все, що було створено в радянській країні радянською людиною, належало країні, а не людині. Природно, що допустити безплатне збагачення капіталістів на радянському продукті уряд не міг допустити і тому вирішив втрутитися.

Незрозуміло, скільки совок скинув з «нахабних капіталістів», але автор в обмін на гру отримав квартиру в Москві та персональний комп'ютер 286-ї моделі - нечувана розкіш на ті часи. Як казав сам програміст – боротися з КДБістами невдячна справа – завжди будеш постраждалою стороною.

Отже, в 1989 р. права на консольну версію гри отримала компанія Nintendo, якій потрібно було запускати в продаж портативні приставки Game Boy, а «Тетріс» гарантував успіх.
«Якщо ви хочете продавати Game Boy маленьким хлопчикам, просувайте «Маріо». Якщо хочете продати Game Boy усім – запускайте «Тетріс», – сказав Хенк Роджерс, який зараз керує фірмою Tetris.

Роджерс мав рацію. Лише однієї консолі GameBoy було продано 35 мільйонів копій.
А згодом Пажитнов, все ж таки, заробив на своїй грі - він отримав долю в  британській компанії, яка випускала чергову версію «Тетріса».

А після розпаду СРСР в 1991 програміст перебрався в США і вже через чотири роки вступив на роботу в Microsoft.

Алексей Пожитнов у автомобиля Тесла с номером Тетрис

Ну а програма «Тетріс» зараз зберігається в Бібліотеці Конгресу США серед десяти популярніших в історії комп'ютерних ігор. Різноманітні варіації Tetris купили понад 170 мільйонів разів. Майже щороку виходить чергове видання головоломки. Після «Тетріса» Пажитнов створив близько двох десятків ігор, але жодна не стала більш-менш популярною.

Сам же "Тетріс" давно перестав бути просто грою та став культурним явищем. Психологи говорять про «синдром Тетрісу», а американський журналіст Дан Акерман написав про гру книгу «Ефект Тетрісу».

одежда в стиле тетрис



За  матеріалам  STARTUP NEWS

Коментарі